fredag 29 december 2017

On vaijkeischon

En vecka har gått, första dagarna var jag som en duracellkanin. Hit och dit skulle jag, fixa än det ena, än det andra. Kolla upp det, boka utflykt hit och dit, testa den restaurangen eller den andra poolen. Sonen höll på att bli galen på mig men han var väldigt pedagogisk och fin och rättade in mig i ledet. Dag tre släppte stressen och jag blev väldigt trött. Sov 12 timmar, somnade ändå ett par timmar om dagen i solstolen. Sov, läste, baade, sov, läste, badade. Och åt förstås.
Vi är på Dominikanska Republiken, i Punta Cana. Det är helt fantastisk. Vi bor på ett femstjärnigt hotell med all lyx du kan tänka dig. Havet är fantastiskt, det finns fem pool-områden vad vi sett hittills, massor med bufférestauranger men också möjlighet att äta på a la carte när helst man vill (och det vill vi). Hittills har vi provat italienskt, mexikanskt, steak house, asiatiskt och spanskt. Kanske japanskt i dag? Eller indiskt? Vi får se, svåra beslut.

Varje morgon tränar jag något - kanske en kort jogg (JA JAG KAN SPRINGA NU), gymmet, RPM för de har en makalös spinningsal eller så bara en promenad. Det gör jag mest för att jag inte kan sova på morgonen och Sonen kan tydligen det.

I går testade jag Aqua bike, spinningcyklar som sänks ner i poolen. Det var annorlunda....
Nu har jag precis kört RPM i 45 minuter, jobbat lite och ska äta frukost. Klockan är 08:14 lokal tid. Pensionär, det är vad jag är.

God fortsättning på er vänner!

Inga kommentarer: