måndag 5 mars 2018

Min helg och mitt tack

Först av allt - TACK från hela mitt hjärta! Ni är magiska! Camilla skickade i fredags kväll en update på hur mycket pengar som kommit in till hennes behandling/undersökning och det var 58 000 kr då! TACK! Jag står ödmjuk inför all kärlek som finns där ute, alla människor som engagerar sig trots att de kanske inte ens känner Camilla.

Med den känslan gick jag in i helgen. Bästa fikat med klokaste vännen och samtal om livet.
Tacos och Valipolicella (fint ska det vara) och soffhäng.

På lördagen lyckades lura med mig Sara på mitt cykelpass och jädrar anåda (1800-talet ringde och ville ta tillbaka uttrycket men jag sa nej) vilka ben både jag och Sara hade. Värsta triathlonbenen!

Och ja, jag vet att jag inte har en tröja på mig men snälla, skicka inga snuskmail för det, swisha Camilla i stället för varje snuskiga tanke som kommer upp.
Lite soffhäng, en skön promenad och så vidare på bio. Läskig film tyckte mamman (Red Sparrow), Sonen var mest chockad över att jag valt en sån blodig film (alltså, de HYVLADE av skinnet på några stackare, HYVLADE).

Söndag betyder sim, det är sen gammalt. Coachen hade gett mig ett pass med fenor, måste ha slagit slint i huvudet på honom ty han anser att man inte behöver annat än max simbyxor och glasögon i poolen (det är ju ingen materialsport säger han). Jag simmade och njöt. Benen skrek av alla benspark de fick utföra. Men 3000 meter in på simkontot. Sladdrig som en överkokt spaghetti på väg ner till duschen (nej ingen bild, så roligt ska vi inte ha det snuskhummer).
Och vet ni vad jag gjorde sen? Jo jag åkte och köpte mig en cykel bara så där! Har ju velat och velat om jag ska köpa en ny racer, ja faktiskt i flera år, och så dök det upp en cykel i Falun som en skön tri-brutta kört på. Jag köpte den och tänker att nu vinner jag alla lopp jag kör (för det har hon gjort).
Så välkommen in i familjen Cervélo! Nu ska jag bara köpa matchande kläder och så.

Hem, dags för löppasset som var en tung historia. Så tung att den inte ens får vara med på kort. Fika med Zingelvännen för att diskutera senaste Tinder-trenderna och så hem till soffan med snyggingen ovan för att avsluta helgen med en film i soffan. Somnade ovaggat långt innan 22.

Men nu är det måndag och nya tag! Nu kör vi!

Bilden är dock från i fredags ty jag har en dålig selfie-dag i dag...

Inga kommentarer: