fredag 9 mars 2018

Sju veckans

Veckans bästa:
Att jag tog mig ut och sprang i går trots snöstorm.

Veckans sämsta:
Att det varit många inbrott i förråd runt mig så jag måste ta in mina (och Sonens) kära cyklar.

Veckans roligaste:
Diskussion i omklädningsrummet i morse efter morgonsimmet. Typiskt fredagsfnissiga simpisar diskuterar för- och nackdelar med fredagsligg vs lördagsmorgonsligg, log hela vägen till jobbet. Speciellt då hon plötsligt rodnar och säger att jag är hennes inspirationskälla. Öööööh, zingellife you know.

Veckans tråkigaste:
Cancer. Sjukt tråkigt och onödigt.

Veckans längt:
En famn att landa i när det är dags att logga ut på fredagen och så dottern som just nu är på Bali med sköna bönor.
Veckans godaste:
Jag gjorde korvstroganoff! Jag har inte köpt en endaste falukorv till min lägenhet (bott där i tre år nu) men i veckan var det dags. Sonen ramlade baklänges när det serverades korvstroganoff. Jag har ätit den i tre dagar nu och vill ha mer.

Veckans vill ha:
Snöfria vägar! Jag vill cykla på min nya racer! Jag vill cykla klunga! Jag vill fikacykla! Cykla, cykla, cykla!

Inga kommentarer: